Beograd, 02.o9.2020., Uključivanje u obrazovni sistem predstavlja jedan od najbitnijih aspekata integracije i preduslov psihosocijalne stabilnosti izbeglica i njihovog povezivanja sa lokalnom zajednicom. Integracijski sektor APC/CZA nastoji da svojim klijentima obezbedi ostvarivanje prava na obrazovanje, imajući na umu da je ono bitan faktor socijalizacije i integracije dece izbeglica.
Ovaj prvi septembar tinejdžerki Zejnab iz Irana doneo je priliku da nastavi svoje obrazovanje u Školi za dizajn tekstila, na smeru za Dizajn tekstilnih materijala. Devojčica je prva dva dana u novoj školi provela u pratnji i uz podršku naše kulturne medijatorke APC/CZA, koja joj je asistirala u upoznavanju sa učenicima i profesorima škole. U prethodnih par godina ovu školu je upisalo još dečaka izbeglica, pa su profesori i ostali zaposleni u školi senzibilisani i upoznati sa radom sa ovom osetljivom grupom, i pomažu im kako bi se što brže i bolje integrisali, i stekli nova znanja.
Iako je mlađa od drugara iz odeljenja, komunikativna i nasmejana, Zejnab se svojim drugarima iz razreda odmah dopala, pa su s njom vrlo brzo ostvarili kontakt. Pitali su je kako joj je u Srbiji, zanimalo ih je kakav je život u Iranu i kakve su razlike između iranskog i srpskog obrazovanja.
APC/CZA je u saradnji sa Školskom upravom grada Beograda pomogao Zeynab da upiše srednju školu uprkos birokratskim izazovima, nepoznavanju propisa i restriktivnoj interpretaciji propisa.
Upisivanje ove srednje škole predstavlja i vrlo bitan korak za profesionalnu budućnost devojčice i početak njenog održivog života u Srbiji, s obzirom na to da želi da ostane i jednog dana se bavi dizajnom u našoj zemlji. Zeynab je izuzetno kreativna i talentovana za crtanje, pa će, zasigurno, kroz praktični rad i teorijsko znanje, svoj talenat nadograditi i u budućnosti moći da uz pomoć APC/CZA pronađe zaposlenje u Srbiji.